Hopp til hovedinnhold

Tjenester

Reiselivsnæringen er en sammensatt næring der både reisemål og enkeltbedrifter såvel som kommuner, områder og landsdeler involveres, og der alle har behov de må ivareta og utvikle sammen for å lykkes i en stadig tøffere konkurranse.

Cruiseturisme - Tålegrenseanalyser

2,5% av alle cruiseturister i verden besøker Norge. Norge er blant de fem største cruisedestinasjonene i verden, og mottar årlig 800.000 passasjerer fordelt på ca. 40 destinasjoner. For Norge representerer dette ca. 4 mill. dagsbesøkende som utgjør en tredjedel av alle turister som kommer til Norge. Cruiseturismen er omdiskutert og byr på flere utfordringer mht lokale og globale utslipp, fare for overturisme og fortetting.

Utsikt fra Stegastein, Sogn og Fjordane
© Sverre Hjørnevik / www.fjordnorway.com

Styrearbeid

Relevant kompetanse og erfaring fra reiselivsnæringen er viktig for et styre som har ansvar for å utvikle en reiselivsbedrift eller organisasjon på en bærekraftig måte som møter fremtidens behov, tilpasset lokale forhold og lokalmiljø og en stadig tøffere konkurranse om gjesten.

Man ser ut over fjell.

Reisemålsutvikling

Reisemålsutvikling er et systematisk arbeid for helhetlig utvikling av et sted/reisemål/destinasjon, basert på turistenes ønsker og behov, de fastboendes ønsker og behov, bærekraftige helhetsperspektiv for utvikling samt reisemålets forutsetninger og muligheter.

Utsikt fra Stegastein, Sogn og Fjordane
© Sverre Hjørnevik / www.fjordnorway.com

Strategi- og forretningsutvikling

Strategiutvikling handler om å ta reelle valg som gir retning. Strategi handler om å øke sannsynligheten for suksess, ikke garantere den. Den perfekte strategien som garanterer suksess, finnes ikke. Prosessen må derfor sette søkelys på å minimere risikoen og øke sannsynligheten for suksess. Strategi bør være en prosess som kombinerer kreativitet, faglighet og faktabasert kunnskap samt struktur.

RIB-tur til et havbruksanlegg utenfor Bergen
Silje Katrine Robinson

Merkevarebygging

Hovedformålet med merkevarebygging er å skape kundebasert merkeverdi, definert som tilstedeværelsen av sterke, unike og positive merkeassosiasjoner som skaper en differensierende effekt på kundes respons på markedsføringen av merket. Et positivt merkeimage er etablert når man har sterke, positive og unike assosiasjoner knyttet til merket i forbrukers hukommelse.

Verdensarvstedet Bryggen
Visit Bergen / Casper Steinsland - visitBergen.com

Vi bruker informasjonskapsler (cookies)

Som de aller fleste nettsteder bruker vi informasjonskapsler (cookies) for at du skal få en optimal brukeropplevelse. Vi kommer ikke til å lagre eller behandle opplysninger med mindre du gir samtykke til dette. Unntaket er nødvendige informasjonskapsler som sørger for grunnleggende funksjoner på nettsiden.

Vær oppmerksom på at blokkering av enkelte informasjons-kapsler kan påvirke hvilket innhold du ser på siden. Du kan lese mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.

Under kan du se hvilke informasjonskapsler (cookies) vi bruker og hvordan du administrerer dem:

Nødvendige cookies

Sikrer grunnleggende funksjoner, nettstedet vil ikke kunne fungere optimalt uten slike informasjonskapsler. Disse er derfor vurdert som nødvendige og lagres automatisk uten foregående samtykke.

Skal du benytte skjema på våre nettsider? Øvrige funksjoner på siden påvirkes ikke dersom du lar være å samtykke, men vil kunne gi mindre funksjonalitet ved utfylling og lagring av skjema. Informasjonen blir slettet fra nettleseren etter 90 dager.

Disse informasjonskapslene gir oss innsikt og forståelse av hvordan nettsiden vår brukes av besøkende. Vi bruker analyseverktøyet Google Analytics som blant annet kan fortelle oss hvor lenge en bruker oppholder seg på siden eller hvilken side man kommer fra. Informasjonen vi henter er anonymisert.

Ved å huke av for denne tillater du bruk av tredjeparts-informasjonskapsler, som gjør at vi kan tilpasse innhold basert på det som engasjerer deg mest. Disse hjelper oss å vise skreddersydd innhold som er relevant og engasjerende for deg, for eksempel i form av annonser eller reklamebanner.

Tredjepartsinformasjonskapsler settes av et annet nettsted enn det du besøker, for eksempel Facebook.